XXII Edycja GEZnO 11-12 listopada 2023

Beskid Żywiecki - Korbielów

Regulamin - Komunikat techniczny

Termin: 11-12 listopada 2023

Miejsce: Korbielów

Baza zawodów: Ośrodek Pilsko-Jontek w Korbielowie https://pilsko.org/

Kompleks Pilsko-Jontek
ul. Jerzego Sitki 8
34-335 Korbielów

Jak dojechaćhttps://goo.gl/maps/3ihyvzvxv15i7XVWA

W bazie zawodów start i meta zawodów.

Organizator: 
Małopolski Związek Orientacji Sportowej, 30-084 Kraków, ul. Podchorążych 3
oraz Compass Team.

Uczestnictwo
Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości indywidualnego startu w zawodach.
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Zespoły o większej ilości zawodników niż dwoje dopuszczone są jedynie w kategorii T i Dz.
Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów.
Każdy z zawodników będzie ubezpieczony NNW przez organizatora.

Oświadczenia

Oświadczenie (jedno na zespół)  należy samodzielnie wydrukować  i dostarczyć  przy odbiorze pakietu startowego w biurze zawodów.

Oświadczenie do pobrania : oswiadczenie2023.pdf

 

Wpisowe i zgłoszenia
Zgłoszenia poprzez formularz zgłoszeniowy do 4 listopada 2023 r.

Wysokość wpisowego (od zespołu):
Przy wpłacie na konto do 15 października - 230 zł
Przy wpłacie na konto do 4 listopada - 240 zł
W bazie zawodów - 250 zł

Kategoria T i Dz :
z uwagi na to, że w zespole może być więcej osób wpisowe jest podane za jedną osobę:
przy wpłacie na konto do 15 października -115 zł
przy wpłacie na konto do 3 listopada - 120 zł
w bazie zawodów - 125 zł

dzieci do lat 12 - bezpłatnie (darmowy pakiet dziecięcy nie zawiera posiłku regeneracyjnego).

Zwrot wpisowego w przypadku wcześniejszej rezygnacji w zawodach: 
do 15 października - 100 %
do 4 listopada - 50 %
po 4 listopada nie zwracamy wpisowego.

Dane do przelewu:
tytuł przelewu: GEZNO 2023
Małopolski Związek Orientacji Sportowej
ul. Podchorążych 3
30-084 Kraków
98 1940 1076 3039 1053 0000 0000


Kategorie

Trasy Klasyczne

KK - kobiety, wiek dowolny (trasy krótsze od ubiegłorocznych o ok. 7 %)

VKK1 - kobiety, suma wieku zawodniczek min. 80 lat
VKK2 - kobiety, suma wieku zawodniczek min. 100 lat

MM - mężczyźni, wiek dowolny (trasy krótsze od ubiegłorocznych o ok. 12 %)

VMM1 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 80 lat
VMM2 - 
weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 100 lat
VMM3 -
 weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 120 lat
VMM4 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 140 lat

MIX - kobieta i mężczyzna, wiek dowolny ( trasy krótsze od ubiegłorocznych o ok. 12 %)

VMIX1 - 
weteranii MIX, kobieta i mężczyzna, suma wieku zawodników min. 80 lat
VMIX2 - weterani MIX, kobieta i mężczyzna, suma wieku zawodników min. 100 lat
VMIX3 - weterani MIX, kobieta i mężczyzna, suma wieku zawodników min. 120 lat

Trasy Sport
Nowe, równie trudne co klasyki (MM, MIX i KK) ale krótsze:

S1 - długość nieco krótsza niż ubiegłoroczny MMX, trudna nawigacyjnie

S2 - długość jak ubiegłoroczny RX, trudna nawigacyjnie

S3 - długość jak dawna R, ale trudna nawigacyjnie

Trasy rekreacyjne, rodzinneDla każdego. Idealne dla początkujacych i rodzin z dziećmi.

T - trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny, możliwy start w większym zespole (kilka osób). W przypadku zgłoszenia większej ilości osób, prosimy dopisać kolejne osoby w polu dla zawodnika nr 2 po przecinku. Zalecana dla rodzin ze starszymi dziećmi, osób początkujących. Do przejścia każdego dnia ok. 10-14 km. Na tej trasie nie ma klasyfikacji. Każdy otrzyma dyplom ukończenia.

Dz Nowa trasaDla osób z małymi dziećmi. Trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny, możliwy start w większym zespole (kilka osób). W przypadku zgłoszenia większej ilości osób, prosimy dopisać kolejne osoby w polu dla zawodnika nr 2 po przecinku.
Każdego dnia ok. 3-5 km. Kilka prostych punktów kontrolnych. Na tej trasie nie ma klasyfikacji, ale za to będą upominki, niespodzianki dla najmłodszych.

Jeżeli w danej kategorii będzie mniej niż 3 zespoły zostanie ona połączona z inną.

Parametry tras z 2023 roku.

Długość tras wyliczona jest w linii prostej (linii powietrznej). Przewyższenie, liczone po optymalnym wariancie- podane jest w metrach. Suma to parametr, który określa całą trasę. Jest to suma dystansu i przewyższenia (przyjęliśmy, że 100 metrów przewyższenia odpowiada 1 kilometrowi dystansu).

E1 E2
kat. dystans przewyższenie suma kat. dystans przewyższenie suma
KK 16,1 1590 32 KK 12 1220 24,2
VKK1 14,1 1350 27,6 VKK1 11,4 1160 23
VKK2 11,2 1050 21,7 VKK2 8,6 870 17,3
MIX 19,4 2020 39,6 MIX 14,7 1580 30,5
VMIX1 18,5 1580 34,3 VMIX1 13,2 1250 25,7
VMIX2 15,5 1380 29,3 VMIX2 12,5 1160 24,1
VMIX3 13,6 1150 25,1 VMIX3 9,2 1070 19,9
MM 24,6 2160 46,2 MM 18,4 1880 37,2
VMM1 21 1970 40,7 VMM1 16,7 1510 31,8
VMM2 20,1 1590 36 VMM2 14,8 1460 29,4
VMM3 15,5 1380 29,3 VMM3 12,5 1160 24,1
VMM4 13,6 1150 25,1 VMM4 9,2 1070 19,9
S1 19,7 1870 38,4 S1 14 1540 29,4
S2 13,6 1280 26,4 S2 11,2 1030 21,5
S3 10,6 890 19,5 S3 8,6 880 17,4
T 7,8 950 17,3 T 9,2 830 17,5
DZ 3,9 330 7,2 DZ 4,5 440 8,9

Parametry tras z 2022 roku.

E1 E2
Kat. dł. w km przewyżs. w m  suma Kat. dł. w km przewyższ. w m  suma
MM 32,7 2000 52,7 MM 22,3 2000 42,3
MMX 24,3 1700 41,3 MMX 20,4 1560 36
VMM1 24,3 1670 41 VMM1 20,5 1670 37,2
VMM2 22,8 1420 37 VMM2 19,4 1440 33,8
VMM3 19,9 1170 31,6 VMM3 16,3 1190 28,2
MIX 26,2 1780 44 MIX 20,4 1560 36
VMIX1 21,6 1320 34,8 VMIX1 16,5 1190 28,4
VMIX2 19,7 1110 30,8 VMIX2 12,5 1030 22,8
KK 20,9 1350 34,4 KK 18,3 1340 31,7
VKK1 18,6 1130 29,9 VKK1 12 1000 22
VKK2 13,4 920 22,6 VKK2 10,3 700 17,3
RX 17 1040 27,4 RX 13 1030 23,3
R 11,8 680 18,6 R 10,1 540 15,5

Forma zawodów i warunki klasyfikacji zespołów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi, które są zaznaczone na mapie. Zawodnicy startujący w zespole zobowiązani są do wspólnego pokonywania trasy. Rozłączanie się zawodników karane jest dyskwalifikacją.


Każdy zespół otrzyma w pakiecie startowym dwie karty startowe na każdy etap. Karty będą dziurkowane i trzeba je przymocować trytytką (zipem) do ręki, wzorem lat ubiegłych. Na starcie sędziowie sprawdzą wszytkim zamocowanie kart startowych.


Zadaniem uczestników jest zaliczenie punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. O wyniku zespołu decyduje czas ukończenia trasy z uwzględnieniem kar czasowych.


Za ominięcie punktu kontrolnego naliczana jest kara, która podana jest na mapie obok PK (w zależności od punktu i kategorii jest to 60-180 minut).
Do sklasyfikowania  wymagane jest zaliczenie połowy trasy, tzn. 50% + 1 punktów (przy 8 PK należy zaliczyć przynajmniej 5 PK, przy 7 PK należy zaliczyć 4 PK).
W przypadku tras T i Dz do zaliczenia trasy wymagane są dwa punkty kontrolne.

Limit czasu na pokonanie trasy w każdej kategorii dla obu etapów wynosi 8 godz. Za zgłoszenie się na mecie po limicie czasu naliczane są minuty karne: 5 minut karnych za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia. Spóźnienie większe niż 30 minut skutkuje dyskwalifikacją.

Zawody obejmują dwa etapy: pierwszy etap (E1) zostanie rozegrany w sobotę, drugi etap (E2) w niedzielę.
Na trasę pierwszego etapu zespoły startują jednocześnie (start masowy) w danej kategorii. Na drugim etapie start najlepszych zespołów - handicapowy (do 30 minut straty), pozostałe zespoły startują razem. 

Etap 1 będzie rozegrany w formie scorelaufu, tj. pk zaliczamy w dowolnej kolejności. Etap drugi klasyczny, to znaczy punkty zaliczać należy w zadanej kolejności.

Dla kategorii T oba etapy będą miały wyznaczoną kolejność potwierdzania punktów kontrolnych. Kategorie T i Dz podczas etapu 2 mają strat masowy - bez handicapu.Na tych trasach T i Dz nie ma klasyfikacji.

Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.

Wyposażenie uczestników 
Wymagane jest, aby każdy zespół w trakcie zawodów posiadał przynajmniej jeden działający telefon komórkowy oraz latarkę. Pozostałe wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej jednak organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje.

Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy będą ofoliowane (koszulki foliowe).
Mapy będą w skali 1:25 000 do 1: 35 000. Format mapy A4.
Symbole na mapie zgodne z symbolami stosowanymi na mapach Compassu w skali 1:50 000.

Na każdym punkcie kontrolnym będzie wisieć pomarańczowo-biały lampion, perforator i kartka z opisem kodu punktu kontrolnego.
Uwaga! Nie będziemy malować znaków sparyem przy punktach.

W przypadku jednoznacznej obecności na PK (kartka z kodem) i braku perforatora prosimy o kontunuowanie zawodów i  poinformowanie organizatora na mecie.

Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek pomocy nawigacyjnych (np. GPS, aplikacje na telefon, zegarek z GPS służący do pomiaru odległości lub wysokości). W przypadku wątpliwości czy urządzenie było użyte, sprawę rozstrzyga sędzia główny. Używanie odbiorników GPS dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy.

Fair play.
Zespoły pokonują trasę indywidualnie. Dopuszczalne jest wspólne pokonywanie trasy pod warunkiem zgody obu zespołów. Celowe trzymanie się za innym zespołem (tzw. tramwaj) wbrew jego woli będzie traktowane jako oszustwo sportowe i obłożone karą czasową.

Świadczenia:
- pamiątkowy gadżet
- medale i dyplomy dla najlepszych 3 zespołów w każdej kategorii

Inne ważne przepisy:
$1 Podczas zawodów uczestnicy mogą używać jedynie mapy dostarczonej przez organizatora. Używanie innych map jest surowo zabronione.
$3 Zawodnicy nie mogą korzystać podczas zawodów z żadnych środków transportu.
$4 Zespół musi pokonywać całą trasę razem. Zakazane jest opuszczenie partnera z zespołu (np. w przypadku wyczerpania czy zranienia) i samodzielne kontynuowanie trasy.
$5 Zawodnikowi (drużynie) nie może podczas zawodów pomagać ani towarzyszyć żadna osoba postronna.
$6 Zawodnicy podczas zawodów mogą korzystać ze sklepów i restauracji spotkanych po drodze.
$7 Po przekroczeniu limitu czasowego, drużyny, które nie ukończyły zawodów, powinny w jak najkrótszym czasie dotrzeć do mety. W przypadku naruszeniu tej powinności, członkowie zespołu są odpowiedzialni za podjęcie ewentualnej akcji ratowniczej.
$8 Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność, przy rejestracji mają obowiązek podpisania dokumentu, na którym to poświadczają.
$9 Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej.
$10 Uczestnicy poniżej 18 roku życia mogą uczestniczyć jedynie w towarzystwie osób mających ukończone 18 lat . Uczestnicy poniżej 18 roku życia muszą posiadać dodatkowo pisemną zgodę opiekunów prawnych.
$11 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przez uczestników imprezy. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i w czasie powrotu z niego. Uczestnikom zaleca się ubezpieczenie we własnym zakresie (ubezpieczenie NNW i OC).
$12 Organizator jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz ubezpiecza wszystkich zawodników (zgłoszonych do 4 listopada) ubezpieczeniem NNW.
$13 Organizator nie zapewnia transportu do bazy zawodów uczestnikom, którzy rezygnują w trakcie trwania zawodów.


Klauzula informacyjna

W stosunkach prawnych między uczestnikami zawodów Górskie Ekstremalne Zawody na Orientację 2023 a Organizatorem, stosuje się następującą klauzulę informacyjną:

„Zgodnie z art. 25 ust. 1 Ustawy z dnia 10.05.2018. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2018, poz. 1000, 1669). informujemy, iż:

– administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Małopolski Związek Orientacji Sportowej, zwany dalej MZOS- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu ewidencjonowania wyników Rajdu na stronie internetowej zawodów i nie będą udostępniane innym odbiorcom,

– MZOS pozyskała Pani/Pana dane osobowe w wyniku realizowania niniejszego Regulaminu zawodów Górskie Ekstremalne Zawody na Orientację 2023, zgłoszenia się Pana/Pani do Rajdu,

– posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 7 ustawy o ochronie danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację, jak również – na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 8 ustawy o ochronie danych osobowych

– ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych lub wobec przekazywania ich innemu administratorowi danych.”

 

Planowany ramowy program zawodów:

Piątek (10 listopada)
godz. 18 do 23 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów - odbiór pakietów startowych. Budynek biura zawodów,Kompleks Pilsko-Jontek, ul. Jerzego Sitki 8
34-335 Korbielów
.

Sobota (11 listopada)
godz. 6:00 - 6:55 - odbiór pakietów startowych

Wejście w strefę startu na 5 minut przed godziną startu. Rozdanie map minutę przed startem.

godz. 7:00 do 8:00 - start rozproszony masowy

07:00 MM, MIX, VMM1, S1
07:15 KK, VMIX1, VMIX2, VMM2
07:30 S2, VMM3
07:45 VKK1, VKK2, VMIX3, S3
08:00 T, DZ


godz. 12-14 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 17:00 - ognisko

Niedziela (12 listopada)

godz. 6:50 - 7:20 - początek startu handicapowego

06:50 MM, MIX, VMM1, S1
07:00 KK, VMIX1, VMIX2, VMM2
07:10 S2, VMM3
07:20 VKK1, VKK2, VMIX3, S3

godz 7:20 - 8:00 - start masowy dla zawodników ze startą powyżej 30 minut z pierwszego dnia zawodów.

07:20 MM, MIX, VMM1, S1
07:30 KK, VMIX1, VMIX2, VMM2
07:40 S2, VMM3
07:50 VKK1, VKK2, VMIX3, S3
08:00 T, DZ

godz. 11-12 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 13-15 - ogłoszenie wyników, wręczenie nagród

Sponsorzy

 

Partnerzy

 

Polecamy