XXII Edycja GEZnO 11-12 listopada 2023
Beskid Żywiecki - Korbielów
Regulamin - Komunikat techniczny
Termin: 11-12 listopada 2023
Miejsce: Korbielów
Baza zawodów: Ośrodek Pilsko-Jontek w Korbielowie https://pilsko.org/
Kompleks Pilsko-Jontek
ul. Jerzego Sitki 8
34-335 Korbielów
Jak dojechać: https://goo.gl/maps/3ihyvzvxv15i7XVWA
W bazie zawodów start i meta zawodów.
Organizator:
Małopolski Związek Orientacji Sportowej, 30-084 Kraków, ul. Podchorążych 3
oraz Compass Team.
Uczestnictwo
Ze względów bezpieczeństwa nie ma możliwości indywidualnego startu w zawodach.
W zawodach mogą uczestniczyć 2-osobowe zespoły, które zgłoszą chęć udziału w imprezie i złożą deklarację o właściwym stanie zdrowia uczestników. Zespoły o większej ilości zawodników niż dwoje dopuszczone są jedynie w kategorii T i Dz.
Osoby niepełnoletnie ponadto muszą posiadać pisemną zgodę rodziców lub prawnych opiekunów.
Każdy z zawodników będzie ubezpieczony NNW przez organizatora.
Oświadczenia
Oświadczenie (jedno na zespół) należy samodzielnie wydrukować i dostarczyć przy odbiorze pakietu startowego w biurze zawodów.
Oświadczenie do pobrania : oswiadczenie2023.pdf
Wpisowe i zgłoszenia
Zgłoszenia poprzez formularz zgłoszeniowy do 4 listopada 2023 r.
Wysokość wpisowego (od zespołu):
Przy wpłacie na konto do 15 października - 230 zł
Przy wpłacie na konto do 4 listopada - 240 zł
W bazie zawodów - 250 zł
Kategoria T i Dz :
z uwagi na to, że w zespole może być więcej osób wpisowe jest podane za jedną osobę:
przy wpłacie na konto do 15 października -115 zł
przy wpłacie na konto do 3 listopada - 120 zł
w bazie zawodów - 125 zł
dzieci do lat 12 - bezpłatnie (darmowy pakiet dziecięcy nie zawiera posiłku regeneracyjnego).
Zwrot wpisowego w przypadku wcześniejszej rezygnacji w zawodach:
do 15 października - 100 %
do 4 listopada - 50 %
po 4 listopada nie zwracamy wpisowego.
Dane do przelewu:
tytuł przelewu: GEZNO 2023
Małopolski Związek Orientacji Sportowej
ul. Podchorążych 3
30-084 Kraków
98 1940 1076 3039 1053 0000 0000
Kategorie
Trasy Klasyczne
KK - kobiety, wiek dowolny (trasy krótsze od ubiegłorocznych o ok. 7 %)
VKK1 - kobiety, suma wieku zawodniczek min. 80 lat
VKK2 - kobiety, suma wieku zawodniczek min. 100 lat
MM - mężczyźni, wiek dowolny (trasy krótsze od ubiegłorocznych o ok. 12 %)
VMM1 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 80 lat
VMM2 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 100 lat
VMM3 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 120 lat
VMM4 - weterani, 2 mężczyzn, suma wieku zawodników min. 140 lat
MIX - kobieta i mężczyzna, wiek dowolny ( trasy krótsze od ubiegłorocznych o ok. 12 %)
VMIX1 - weteranii MIX, kobieta i mężczyzna, suma wieku zawodników min. 80 lat
VMIX2 - weterani MIX, kobieta i mężczyzna, suma wieku zawodników min. 100 lat
VMIX3 - weterani MIX, kobieta i mężczyzna, suma wieku zawodników min. 120 lat
Trasy Sport
Nowe, równie trudne co klasyki (MM, MIX i KK) ale krótsze:
S1 - długość nieco krótsza niż ubiegłoroczny MMX, trudna nawigacyjnie
S2 - długość jak ubiegłoroczny RX, trudna nawigacyjnie
S3 - długość jak dawna R, ale trudna nawigacyjnie
Trasy rekreacyjne, rodzinne. Dla każdego. Idealne dla początkujacych i rodzin z dziećmi.
T - trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny, możliwy start w większym zespole (kilka osób). W przypadku zgłoszenia większej ilości osób, prosimy dopisać kolejne osoby w polu dla zawodnika nr 2 po przecinku. Zalecana dla rodzin ze starszymi dziećmi, osób początkujących. Do przejścia każdego dnia ok. 10-14 km. Na tej trasie nie ma klasyfikacji. Każdy otrzyma dyplom ukończenia.
Dz - Nowa trasa. Dla osób z małymi dziećmi. Trasa prosta nawigacyjnie - skład dowolny, możliwy start w większym zespole (kilka osób). W przypadku zgłoszenia większej ilości osób, prosimy dopisać kolejne osoby w polu dla zawodnika nr 2 po przecinku.
Każdego dnia ok. 3-5 km. Kilka prostych punktów kontrolnych. Na tej trasie nie ma klasyfikacji, ale za to będą upominki, niespodzianki dla najmłodszych.
Jeżeli w danej kategorii będzie mniej niż 3 zespoły zostanie ona połączona z inną.
Parametry tras z 2023 roku.
Długość tras wyliczona jest w linii prostej (linii powietrznej). Przewyższenie, liczone po optymalnym wariancie- podane jest w metrach. Suma to parametr, który określa całą trasę. Jest to suma dystansu i przewyższenia (przyjęliśmy, że 100 metrów przewyższenia odpowiada 1 kilometrowi dystansu).
E1 | E2 | ||||||
kat. | dystans | przewyższenie | suma | kat. | dystans | przewyższenie | suma |
KK | 16,1 | 1590 | 32 | KK | 12 | 1220 | 24,2 |
VKK1 | 14,1 | 1350 | 27,6 | VKK1 | 11,4 | 1160 | 23 |
VKK2 | 11,2 | 1050 | 21,7 | VKK2 | 8,6 | 870 | 17,3 |
MIX | 19,4 | 2020 | 39,6 | MIX | 14,7 | 1580 | 30,5 |
VMIX1 | 18,5 | 1580 | 34,3 | VMIX1 | 13,2 | 1250 | 25,7 |
VMIX2 | 15,5 | 1380 | 29,3 | VMIX2 | 12,5 | 1160 | 24,1 |
VMIX3 | 13,6 | 1150 | 25,1 | VMIX3 | 9,2 | 1070 | 19,9 |
MM | 24,6 | 2160 | 46,2 | MM | 18,4 | 1880 | 37,2 |
VMM1 | 21 | 1970 | 40,7 | VMM1 | 16,7 | 1510 | 31,8 |
VMM2 | 20,1 | 1590 | 36 | VMM2 | 14,8 | 1460 | 29,4 |
VMM3 | 15,5 | 1380 | 29,3 | VMM3 | 12,5 | 1160 | 24,1 |
VMM4 | 13,6 | 1150 | 25,1 | VMM4 | 9,2 | 1070 | 19,9 |
S1 | 19,7 | 1870 | 38,4 | S1 | 14 | 1540 | 29,4 |
S2 | 13,6 | 1280 | 26,4 | S2 | 11,2 | 1030 | 21,5 |
S3 | 10,6 | 890 | 19,5 | S3 | 8,6 | 880 | 17,4 |
T | 7,8 | 950 | 17,3 | T | 9,2 | 830 | 17,5 |
DZ | 3,9 | 330 | 7,2 | DZ | 4,5 | 440 | 8,9 |
Parametry tras z 2022 roku.
E1 | E2 | ||||||
Kat. | dł. w km | przewyżs. w m | suma | Kat. | dł. w km | przewyższ. w m | suma |
MM | 32,7 | 2000 | 52,7 | MM | 22,3 | 2000 | 42,3 |
MMX | 24,3 | 1700 | 41,3 | MMX | 20,4 | 1560 | 36 |
VMM1 | 24,3 | 1670 | 41 | VMM1 | 20,5 | 1670 | 37,2 |
VMM2 | 22,8 | 1420 | 37 | VMM2 | 19,4 | 1440 | 33,8 |
VMM3 | 19,9 | 1170 | 31,6 | VMM3 | 16,3 | 1190 | 28,2 |
MIX | 26,2 | 1780 | 44 | MIX | 20,4 | 1560 | 36 |
VMIX1 | 21,6 | 1320 | 34,8 | VMIX1 | 16,5 | 1190 | 28,4 |
VMIX2 | 19,7 | 1110 | 30,8 | VMIX2 | 12,5 | 1030 | 22,8 |
KK | 20,9 | 1350 | 34,4 | KK | 18,3 | 1340 | 31,7 |
VKK1 | 18,6 | 1130 | 29,9 | VKK1 | 12 | 1000 | 22 |
VKK2 | 13,4 | 920 | 22,6 | VKK2 | 10,3 | 700 | 17,3 |
RX | 17 | 1040 | 27,4 | RX | 13 | 1030 | 23,3 |
R | 11,8 | 680 | 18,6 | R | 10,1 | 540 | 15,5 |
Forma zawodów i warunki klasyfikacji zespołów
Dwuosobowe zespoły startują na trasę wyznaczoną w terenie punktami kontrolnymi, które są zaznaczone na mapie. Zawodnicy startujący w zespole zobowiązani są do wspólnego pokonywania trasy. Rozłączanie się zawodników karane jest dyskwalifikacją.
Każdy zespół otrzyma w pakiecie startowym dwie karty startowe na każdy etap. Karty będą dziurkowane i trzeba je przymocować trytytką (zipem) do ręki, wzorem lat ubiegłych. Na starcie sędziowie sprawdzą wszytkim zamocowanie kart startowych.
Zadaniem uczestników jest zaliczenie punktów kontrolnych w jak najkrótszym czasie. O wyniku zespołu decyduje czas ukończenia trasy z uwzględnieniem kar czasowych.
Za ominięcie punktu kontrolnego naliczana jest kara, która podana jest na mapie obok PK (w zależności od punktu i kategorii jest to 60-180 minut).
Do sklasyfikowania wymagane jest zaliczenie połowy trasy, tzn. 50% + 1 punktów (przy 8 PK należy zaliczyć przynajmniej 5 PK, przy 7 PK należy zaliczyć 4 PK).
W przypadku tras T i Dz do zaliczenia trasy wymagane są dwa punkty kontrolne.
Limit czasu na pokonanie trasy w każdej kategorii dla obu etapów wynosi 8 godz. Za zgłoszenie się na mecie po limicie czasu naliczane są minuty karne: 5 minut karnych za każdą rozpoczętą minutę spóźnienia. Spóźnienie większe niż 30 minut skutkuje dyskwalifikacją.
Zawody obejmują dwa etapy: pierwszy etap (E1) zostanie rozegrany w sobotę, drugi etap (E2) w niedzielę.
Na trasę pierwszego etapu zespoły startują jednocześnie (start masowy) w danej kategorii. Na drugim etapie start najlepszych zespołów - handicapowy (do 30 minut straty), pozostałe zespoły startują razem.
Etap 1 będzie rozegrany w formie scorelaufu, tj. pk zaliczamy w dowolnej kolejności. Etap drugi klasyczny, to znaczy punkty zaliczać należy w zadanej kolejności.
Dla kategorii T oba etapy będą miały wyznaczoną kolejność potwierdzania punktów kontrolnych. Kategorie T i Dz podczas etapu 2 mają strat masowy - bez handicapu.Na tych trasach T i Dz nie ma klasyfikacji.
Przewidywany czas zwycięskiego zespołu: 3-5 godzin na każdym etapie, zależnie od kategorii.
Wyposażenie uczestników
Wymagane jest, aby każdy zespół w trakcie zawodów posiadał przynajmniej jeden działający telefon komórkowy oraz latarkę. Pozostałe wyposażenie uczestników dowolne. Niemniej jednak organizatorzy sugerują start w obuwiu trekkingowym, zaopatrzenie się w kompas oraz w plecak, a w nim: zapasowa odzież (w zależności od warunków atmosferycznych), apteczka, zapas żywności i napoje.
Mapa i wykreślenie trasy
Zawody zostaną rozegrane przy użyciu mapy turystycznej Wydawnictwa Compass. Trasa zawodów będzie wykreślona na mapie. Mapy będą ofoliowane (koszulki foliowe).
Mapy będą w skali 1:25 000 do 1: 35 000. Format mapy A4.
Symbole na mapie zgodne z symbolami stosowanymi na mapach Compassu w skali 1:50 000.
Na każdym punkcie kontrolnym będzie wisieć pomarańczowo-biały lampion, perforator i kartka z opisem kodu punktu kontrolnego.
Uwaga! Nie będziemy malować znaków sparyem przy punktach.
W przypadku jednoznacznej obecności na PK (kartka z kodem) i braku perforatora prosimy o kontunuowanie zawodów i poinformowanie organizatora na mecie.
Używanie GPS
Zabronione jest używanie jakichkolwiek pomocy nawigacyjnych (np. GPS, aplikacje na telefon, zegarek z GPS służący do pomiaru odległości lub wysokości). W przypadku wątpliwości czy urządzenie było użyte, sprawę rozstrzyga sędzia główny. Używanie odbiorników GPS dozwolone jest jedynie w celach archiwizacyjnych trasy.
Fair play.
Zespoły pokonują trasę indywidualnie. Dopuszczalne jest wspólne pokonywanie trasy pod warunkiem zgody obu zespołów. Celowe trzymanie się za innym zespołem (tzw. tramwaj) wbrew jego woli będzie traktowane jako oszustwo sportowe i obłożone karą czasową.
Świadczenia:
- pamiątkowy gadżet
- medale i dyplomy dla najlepszych 3 zespołów w każdej kategorii
Inne ważne przepisy:
$1 Podczas zawodów uczestnicy mogą używać jedynie mapy dostarczonej przez organizatora. Używanie innych map jest surowo zabronione.
$3 Zawodnicy nie mogą korzystać podczas zawodów z żadnych środków transportu.
$4 Zespół musi pokonywać całą trasę razem. Zakazane jest opuszczenie partnera z zespołu (np. w przypadku wyczerpania czy zranienia) i samodzielne kontynuowanie trasy.
$5 Zawodnikowi (drużynie) nie może podczas zawodów pomagać ani towarzyszyć żadna osoba postronna.
$6 Zawodnicy podczas zawodów mogą korzystać ze sklepów i restauracji spotkanych po drodze.
$7 Po przekroczeniu limitu czasowego, drużyny, które nie ukończyły zawodów, powinny w jak najkrótszym czasie dotrzeć do mety. W przypadku naruszeniu tej powinności, członkowie zespołu są odpowiedzialni za podjęcie ewentualnej akcji ratowniczej.
$8 Zawodnicy startują na własną odpowiedzialność, przy rejestracji mają obowiązek podpisania dokumentu, na którym to poświadczają.
$9 Zabronione jest niszczenie wszelkich upraw, nasadzeń leśnych jak i własności prywatnej.
$10 Uczestnicy poniżej 18 roku życia mogą uczestniczyć jedynie w towarzystwie osób mających ukończone 18 lat . Uczestnicy poniżej 18 roku życia muszą posiadać dodatkowo pisemną zgodę opiekunów prawnych.
$11 Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody spowodowane przez uczestników imprezy. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za wypadki i zdarzenia losowe zaistniałe podczas dojazdu uczestników na Rajd i w czasie powrotu z niego. Uczestnikom zaleca się ubezpieczenie we własnym zakresie (ubezpieczenie NNW i OC).
$12 Organizator jest ubezpieczony od odpowiedzialności cywilnej (OC) oraz ubezpiecza wszystkich zawodników (zgłoszonych do 4 listopada) ubezpieczeniem NNW.
$13 Organizator nie zapewnia transportu do bazy zawodów uczestnikom, którzy rezygnują w trakcie trwania zawodów.
Klauzula informacyjna
W stosunkach prawnych między uczestnikami zawodów Górskie Ekstremalne Zawody na Orientację 2023 a Organizatorem, stosuje się następującą klauzulę informacyjną:
„Zgodnie z art. 25 ust. 1 Ustawy z dnia 10.05.2018. o ochronie danych osobowych (Dz.U.z 2018, poz. 1000, 1669). informujemy, iż:
– administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Małopolski Związek Orientacji Sportowej, zwany dalej MZOS- Pani/Pana dane osobowe przetwarzane będą w celu ewidencjonowania wyników Rajdu na stronie internetowej zawodów i nie będą udostępniane innym odbiorcom,
– MZOS pozyskała Pani/Pana dane osobowe w wyniku realizowania niniejszego Regulaminu zawodów Górskie Ekstremalne Zawody na Orientację 2023, zgłoszenia się Pana/Pani do Rajdu,
– posiada Pani/Pan prawo dostępu do treści swoich danych oraz ich poprawiania, na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 7 ustawy o ochronie danych osobowych przysługuje Pani/Panu prawo wniesienia pisemnego, umotywowanego żądania zaprzestania przetwarzania Pani/Pana danych ze względu na Pani/Pana szczególną sytuację, jak również – na podstawie art. 32 ust. 1 pkt 8 ustawy o ochronie danych osobowych
– ma Pani/Pan prawo wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania Pani/Pana danych lub wobec przekazywania ich innemu administratorowi danych.”
Planowany ramowy program zawodów:
Piątek (10 listopada)
godz. 18 do 23 - przyjmowanie zespołów w biurze zawodów - odbiór pakietów startowych. Budynek biura zawodów,Kompleks Pilsko-Jontek, ul. Jerzego Sitki 8
34-335 Korbielów.
Sobota (11 listopada)
godz. 6:00 - 6:55 - odbiór pakietów startowych
Wejście w strefę startu na 5 minut przed godziną startu. Rozdanie map minutę przed startem.
godz. 7:00 do 8:00 - start rozproszony masowy
07:00 MM, MIX, VMM1, S1
07:15 KK, VMIX1, VMIX2, VMM2
07:30 S2, VMM3
07:45 VKK1, VKK2, VMIX3, S3
08:00 T, DZ
godz. 12-14 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 17:00 - ognisko
Niedziela (12 listopada)
godz. 6:50 - 7:20 - początek startu handicapowego
06:50 MM, MIX, VMM1, S1
07:00 KK, VMIX1, VMIX2, VMM2
07:10 S2, VMM3
07:20 VKK1, VKK2, VMIX3, S3
godz 7:20 - 8:00 - start masowy dla zawodników ze startą powyżej 30 minut z pierwszego dnia zawodów.
07:20 MM, MIX, VMM1, S1
07:30 KK, VMIX1, VMIX2, VMM2
07:40 S2, VMM3
07:50 VKK1, VKK2, VMIX3, S3
08:00 T, DZ
godz. 11-12 - przybycie zwycięskich zespołów
godz. 13-15 - ogłoszenie wyników, wręczenie nagród